Apple у II кварталі обійшла Android, зайнявши понад 50% ринку смартфонів, що використовуються в США. Це найвищий показник для iPhone із самого його виходу в продаж у 2007 році, повідомляє Financial Times з посиланням на дослідження аналітичної компанії Counterpoint Research.
Наведені дослідниками цифри засновані на кількості смартфонів, що фактично використовуються — цей показник фінансовий директор Apple Лука Маестрі (Luca Maestri) назвав «двигуном нашої компанії». Показник справді видається більш значущим, ніж постачання нових пристроїв, які можуть коливатися від кварталу до кварталу, тому що враховує мільйони користувачів екосистеми Apple, які купили старі пристрої, а також тих, хто користується одним iPhone, придбаним багато років тому.
Смартфони під управлінням Android надійшли у продаж у 2008 році, через рік після дебюту iPhone, а в 2010 році їх побільшало, ніж пристроїв під iOS. За три попередні роки Apple і близько не підходила до 50% частки — тоді домінували Nokia, Motorola, комунікатори на Windows Mobile, а також смартфони BlackBerry.
У середу глава Apple Тім Кук (Tim Cook) готується представити iPhone 14 — компанія ніколи не була в більш конкурентоспроможній позиції, незважаючи на критику за втрачену перевагу на ринку інновацій. В останні роки компанія тільки оновлює існуючу продукцію, не виводячи на ринок пристроїв у нових категоріях, які в часи Стіва Джобса (Steve Jobs) позначалися на презентаціях по-своєму культовою фразою «One more thing» («Ще одна річ»).
Коли проникнення iPhone досягло насичення, Кук вирішив витягти максимум з бази користувачів, яка ще в 2020 році перевищила мільярд людей: Apple зайнялася кіно і телебаченням, рекламою і платежами, фітнесом і охороною здоров'я. Новий глава компанії побудував цілу імперію на тому, що дав Джобс, адже навіть власники уживаних пристроїв купують програми, оплачують передплату на iCloud, слухають Apple Music та платять через Apple Pay.
Виручка від сервісів Apple демонструє впевнене зростання рік у рік, а норма прибутку вдвічі перевищує аналогічні показники від виробництва пристроїв. За підсумками другого кварталу компанія повідомила, що різні її послуги оплачують 860 млн абонентів - це приблизно вдвічі більше користувальницької бази потокових відеосервісів Netflix і Disney + разом узятих.
Аналітики вважають, що і зараз у Apple є достатньо можливостей для подальшого збільшення частки ринку, навіть з урахуванням того, що решта світу віддає перевагу Android, за яким стоять більша різноманітність і демократичні ціни. Це опосередковано підтвердив і Тім Кук, який зазначив, що минулого кварталу компанія поставила черговий рекорд за кількістю користувачів, які відмовилися від Android-пристроїв на користь iPhone.