Бізнесу Google загрожує деградація пошуку і нові звички молоді

00:07, 02.12.2024

Традиційний веб-пошук дедалі більше стає прерогативою представників старшого покоління, що створює відчутну загрозу для основного бізнесу Google. Компанія ризикує втратити домінуюче становище в галузі веб-пошуку, а з ним і в сегменті цифрової реклами, пише The Wall Street Journal.

Негативні фактори, що загрожують благополуччю Google, настільки численні та взаємопов'язані, що вимога Мін'юсту США про примусовий поділ компанії може виявитися меншою з її проблем. Над пошуковим бізнесом Google, який вона розглядає як основний, нависла відчутна загроза: для пошуку інформації люди дедалі частіше звертаються до систем штучного інтелекту. При цьому якість пошукової видачі постійно погіршується через те, що активно зростає присутність сайтів, які наповнюються матеріалами, створеними тим же ШІ. Ця тенденція може призвести до довгострокового скорочення пошукового трафіку Google і супутнього йому колосального прибутку, завдяки якому підтримуються численні збиткові проєкти холдингу Alphabet, що володіє компанією, зокрема підрозділ безпілотного транспорту Waymo.

Перша небезпека, з якою зіткнулася Google, очевидна і реальна: коли люди хочуть щось купити або знайти інформацію про товари в інтернеті, вони відразу йдуть до конкурентів, а слідом за ними йдуть і кошти від реклами. Уже 2025 року частка Google на ринку пошукової реклами США вперше за всю історію спостережень може впасти нижче 50 %, свідчить прогноз eMarketer. На цю загрозу послалася і сама компанія, яку притягнули до суду в антимонопольній справі. Наприклад, для пошуку товарів на Amazon люди більше не відкривають Google. Частка TikTok на ринку цифрової реклами США становить лише 4 %, але служба коротких відео має значний потенціал для зростання: за даними самої платформи, у перші 30 секунд після запуску додатка 23 % користувачів відкривають пошук, і по всьому світу вона обробляє 3 млрд запитів на день.


Друга безпосередня загроза - зростання популярності систем, які просто дають відповіді на запитання, а не виступають як традиційні пошукові служби. OpenAI додала функцію пошуку в ChatGPT, про власний пошуковик нового покоління задумалися в Meta. Чат-боти з ШІ стають дедалі доступнішими практично: Microsoft і Apple інтегрують їх у свої операційні системи. Цю ситуацію аналітики порівнюють із витісненням традиційних гіпермаркетів представниками сектору електронної комерції або з тим, як Microsoft недооцінила потенціал смартфонів із виходом iPhone. Google почала показувати у видачі підготовлені генеративним ШІ зведення, але цей крок, за її власним визнанням, став відповіддю на дії конкурентів - стартапів і технологічних гігантів.

Третя несприятлива для Google тенденція, з якою компанія навряд чи може щось вдіяти - деградація екосистеми веб-сайтів, яку вона сама сформувала і від якої вона залежить. Через поширення створених ШІ матеріалів знижується якість пошукових результатів, а Google відповіла на це ШІ-зведеннями у видачі без необхідності відкривати посилання на сайти, і це лише прискорює занепад інтернету в його звичному вигляді. Інтернет являє собою екосистему, в якій Google є одним із провідних постачальників трафіку, а отже, і доходу. Без трафіку з Google знижуватимуться стимули і ресурси для подальшого запуску сайтів, привабливих для пошукового алгоритму Google.

Цей процес уже почався. Google продовжує доповідати про зростання доходів за підсумками кварталу, але швидкість, з якою користувачі натискали на рекламу в пошуковій видачі, скоротилася на 8% за рік - можливо, річ якраз у АІ-звістках, які позбавляють користувачів необхідності не тільки переходити на сайти в результатах пошуку, а й навіть прокручувати сторінку до кінця. Коли цей механізм розгорнеться повною мірою, зміни в пошуку Google обійдуться власникам сайтів у $2 млрд втраченої виручки, підрахували в компанії Raptive. Утім, і швидкого розвитку подій очікувати не варто, упевнені експерти: люди схильні дотримуватися певних звичок, і доки ШІ не покаже значної якісної переваги над пошуком Google, більшість так і користуватиметься звичною системою.

Мін'юст США зажадав, щоб Google відмовилася від угод про вибір пошукової системи за замовчуванням на платформах, пристроях та інших продуктах партнерів, а також щоб компанія продала проєкти браузера Chrome і ОС Android. Є думка, що Google зуміє домовитися з адміністрацією обраного президента США Дональда Трампа (Donald Trump), який дотримується консервативних поглядів, і до таких радикальних заходів не дійде. Але конкуренція в галузі, яка є для компанії основним бізнесом, може виявитися більш відчутною загрозою її добробуту.

Джерело: SmartPhone.ua


Обговорення новини

Коментариев пока никто не оставил. Станьте первым!
:)8-):cry:=-):-D:angry::-[:(:devil:,)
укажите цифры с картинки
 

Попередні новини


купить телефон в Одесі, Україна