Найбільші інтернет-платформи, включно з X, Facebook, Instagram і YouTube, узяли на себе зобов'язання перед європейськими законодавцями щодо посилення заходів проти незаконного контенту, що розпалює ненависть, на своїх платформах. Це сталося в рамках нової угоди, розробленої Європейською комісією.
За повідомленням The Verge, сьогодні було представлено оновлений звід добровільних зобов'язань, інтегрований у норми Акту про цифрові послуги (DSA), для посилення модерації забороненого контенту.
У рамках оновленого кодексу, названого "Кодекс поведінки з протидії незаконним висловлюванням ненависті онлайн+", свої підписи поставили такі платформи, як Facebook, Instagram, TikTok, Twitch, X, YouTube, Snapchat, LinkedIn, Dailymotion, Jeuxvideo, Viber і сервіси Microsoft. Документ є оновленням початкового кодексу, ухваленого 2016 року.
Серед пунктів, які підписали платформи, є такі визначення, як забезпечення прозорості у виявленні та скороченні кількості текстів із ненавистю, надання доступу незалежним експертам для моніторингу модерації контенту, а також зобов'язання з розгляду щонайменше "двох третин повідомлень про ненависницькі висловлювання" протягом 24 годин.
Коментуючи ініціативу, комісар ЄС Майкл Макграт (Michael McGrath) наголосив на важливості боротьби з ненависницькими висловлюваннями. "Ненависть і поляризація загрожують цінностям і основним правам ЄС, підриваючи стабільність наших демократій. Інтернет посилює негативні наслідки висловлювання ненависті. Ми сподіваємося, що цей оновлений кодекс стане важливим інструментом для ефективної відповіді на виклики", - сказав він.
Попри важливість ініціативи, угода має добровільний характер, і компанії не зіштовхнуться з санкціями в разі відмови від виконання зобов'язань. Прикладом тому слугує 2022 рік, коли Ілон Маск (Elon Musk) вивів компанію X (тоді ще Twitter) з Кодексу практики у сфері дезінформації, продемонструвавши, що участь у подібних програмах залишається справою добровільною.