Особливості реєстрації та ведення бізнесу для дизайнера

20:09, 12.03.2025

Дизайнер – одна з найпопулярніших наразі професій, яка пов’язана з творчістю та охоплює велику кількість напрямків. Дизайнер може створювати одяг та інтер’єр, працювати з поліграфією або ландшафтом, надавати послуги з веб-дизайну, розробки анімації та ін.

Вибір видів діяльності великий і дає можливість кожному митцю самореалізуватись відповідно до його здібностей, навичок, амбіцій. Проте, незалежно від вибраної сфери, в разі ведення підприємницької діяльності важливо подбати про правильне її оформлення. Адже отримання доходу від будь-якої комерційної діяльності в Україні потребує офіційної реєстрації.

Чому саме ФОП для дизайнера?

Найчастіше початківці вибирають саме ФОП і це не випадково. Оформлення ФОП для дизайнера встановлює мінімум вимог як в процесі реєстрації, так і під час надання послуг. Водночас дозволяє користуватися низкою переваг, які доступні в Україні саме представникам малого підприємництва.

Серед основних плюсів:

  • Просте оформлення – з мінімальним пакетом документів, за 5-10 хвилин офлайн чи онлайн.
  • Можливість вибрати одну з 4 груп спрощеного режиму оподаткування та сплачувати незначні суми податків, подавати просту звітність.
  • Відсутність адмінвитрат – за умови самостійного ведення бухобліку, надання послуг онлайн з дому, наприклад.
  • Вільне розпорядження доходом, одноосібне прийняття всіх рішень щодо ведення бізнесу.
  • Менше контролю – ФОП рідше перевіряють, а у випадку порушень часто можна «обійтись» попередженням від контролюючого органу, а не штрафом.

Також з явних переваг варто зазначити просте закриття ФОП, дозвіл суміщати таку діяльність з роботою в якості найманого працівника, можливість брати участь в різних держпрограмах, грантах підтримки малого бізнесу та ін.

Як зареєструвати ФОП для дизайнера правильно і швидко?

Наразі реєстрація ФОП для дизайнера може бути здійснена кількома способами:

  1. Онлайн на сторінці відповідної послуги сервісу «Дія».
  2. В ЦНАПі за місцем проживання майбутнього підприємця.
  3. У нотаріуса чи в будь-якому іншому органі, що надає послуги державного реєстратора.

Як онлайн, так і офлайн оформлення підприємець може здійснити особисто чи скориставшись послугами юриста. Але перед тим, як подавати заяву, потрібно приділити увагу двом важливим моментам.

Вибір КВЕДів, системи сплати податків

Перший момент – це вибір кодів економічної діяльності (КВЕДів), які точно описуватимуть діяльність ФОПа. Універсальним для дизайнера є код 74.10. Для веб-дизайну підходять 62.01, 63.12, 62.02, 62.09, 74.20, 90.03 та ін. Варто приділити увагу цьому питанню на старті, бо працювати можна буде виключно за вказаними в ЄДР КВЕДами.

Також важливим є визначення найвигіднішої системи, групи оподаткування. Найнижчі податки встановлені для «спрощенців». Дизайнер може вибрати 2 чи 3 групу, врахувавши особливості та нюанси своєї діяльності.

Перебуваючи на 2 групі, ФОП сплачуватиме невисокі фіксовані суми податків і може надавати послуги фізособам, для співпраці з компаніями є певні обмеження. Натомість 3 група обмежень у виборі клієнтів не передбачає, але податки тут сплачуються у вигляді відсотка від доходів, що отримав підприємець.

В процесі ведення діяльності можна додавати чи видаляти КВЕДи, а також змінювати режим оподаткування, дотримуючись встановлених ПКУ норм і вимог.

Процедура реєстрації ФОП

Сам процес досить простий. Звернувшись до ЦНАПу чи держреєстратора або перейшовши на сайт «Дія», потрібно заповнити заяву на реєстрацію. В ній коректно вказати особисті дані, поставити позначки у відповідних полях, вибрати КВЕДи, режим оподаткування.

Після прийому заяви протягом 1-2 днів дані про новий ФОП вносяться в реєстр, підприємець отримує відповідне сповіщення. І може забрати виписку з ЄДР у ЦНАПі чи завантажити її з порталу «Дія» та роздрукувати.

У прийомі заяви на реєстрацію ФОП для дизайнера можуть відмовити – якщо невірно були вказані відомості, зроблені помилки під час заповнення тощо. Також певні проблеми через недостатню увагу до всіх деталей під час оформлення можуть з’явитися в процесі роботи. Тому кращий варіант – скористатися допомогою юриста чи хоча б проконсультуватися з фахівцем до подання заяви.

Особливості ведення бізнесу

Дизайнер зазвичай є надавачем послуг – тобто, отримує кошти за створення проєктів, макетів, консультування та ін. Він не продає товари, а реалізує власні знання, здібності, навички. Для отримання оплати потрібно відкрити в будь-якому банку підприємницький рахунок і кошти приймати виключно на нього.

Важливим є ведення бухгалтерії ФОП, що включає такі аспекти, як подання звітності в податкову, розрахунок і сплата податків, формування документів та ін. Підприємець має пам’ятати, що на кожен факт оплати у нього повинен бути первинний документ (акт, рахунок, договір тощо), а дані щодо отриманих коштів – обліковані й внесені потім у звіт для ДПС.

Для оформлення співпраці з клієнтами бажано оформлювати договір. Він зафіксує всі умови надання послуг, оплати та дасть змогу виконавцеві захистити свої інтереси в разі виникнення конфліктних ситуацій.

Що стосується можливості працювати з іноземними замовниками, необхідності встановлення РРО/ПРРО, сплати ПДВ та інших нюансів, то тут все залежить від вибраної системи оподаткування та специфіки діяльності конкретного ФОП. І такі питання краще обговорювати з фахівцями – бухгалтерами, юристами.

Джерело: SmartPhone.ua


Обговорення новини

Коментариев пока никто не оставил. Станьте первым!
:)8-):cry:=-):-D:angry::-[:(:devil:,)
укажите цифры с картинки
 

Попередні новини

  • Колишня співробітниця Facebook розкрила таємну систему цензури, створену для роботи в КитаїКолишня співробітниця Facebook розкрила таємну систему цензури, створену для роботи в Китаї21:22 11.03.2025

    Деякий час тому колишня директорка з глобальної політики Facebook Сара Вінн-Вільямс (Sarah Wynn-Williams) звинуватила компанію у створенні системи автоматичної цензури для адаптації до жорстких вимог китайського ринку, що суперечить принципам свободи слова, які публічно декларує голова Meta.

  • Як ноутбуки змінюють світ: від старих моделей до нових можливостейЯк ноутбуки змінюють світ: від старих моделей до нових можливостей14:13 11.03.2025

    Світ змінюється швидше, ніж будь-коли раніше. Ми постійно оновлюємо гаджети, прагнучи йти в ногу з часом. Проте далеко не кожен пристрій втрачає свою цінність лише через появу новіших моделей. Іноді достатньо просто купити вживаний ноутбук, щоб отримати потужний інструмент для роботи та навчання, не витрачаючи зайвих коштів.

  • €40 000 на розвиток інновацій — які стартапи перемогли в Uklon Innovative Boost€40 000 на розвиток інновацій — які стартапи перемогли в Uklon Innovative Boost00:34 08.03.2025

    Uklon та Ukrainian Startup Fund визначили трьох переможців конкурсу-підтримки для технологічних компаній. Під час Demo Day десять топових стартапів у сфері мобільності, логістики, доставки, розвитку розумних міст та підвищення безпеки дорожнього руху пітчили проєкти перед журі — топменеджментом Uklon, Аврори й Київстар.


купить телефон в Одесі, Україна