Meta планує додати дисплеї в розумні окуляри Ray-Ban вже наступного року, відповідно до своєї стратегії зі створення легких гарнітур доповненої реальності, які можуть замінити смартфон як основний пристрій. Оновлені смарт-окуляри Ray-Ban Meta можуть бути випущені вже в другій половині 2025 року. Дисплей, найімовірніше, буде використовуватися для відображення простих зображень, повідомлень і відповідей віртуального помічника Meta.
Першу версію окулярів Ray-Ban Meta випустили 2021 року, вона не користувалася особливою популярністю. Окуляри несподівано стали хітом серед споживачів після виходу останньої версії у вересні 2023 року - за кілька місяців було продано більше пристроїв, ніж за попередні два роки. Поточна модель оснащена прихованими динаміками, камерами та мікрофонами для прослуховування музики, фотографування та спілкування з помічником Meta на основі штучного інтелекту.
"Meta довела, що ці легкі окуляри, навіть без дисплея, можуть бути цікавими і корисними", - вважає Майкл Міллер (Michael Miller), керівник апаратного забезпечення доповненої реальності компанії Niantic, розробника Pokemon Go та інших ігор доповненої реальності.
Meta не коментує свою стратегію щодо розумних окулярів. Але в середині грудня головний технічний директор Meta Ендрю Босворт (Andrew Bosworth) заявив, що 2025 рік стане "найважливішим в історії Reality Labs", підрозділу, який створює окуляри і гарнітури віртуальної реальності Quest. Reality Labs зазнає збитків від моменту свого створення 2020 року - у межах довгострокової ставки на метавсесвіт підрозділ втратив $13 млрд за перші три квартали 2024 року і приніс лише близько $1 млрд доходу.
У вересні 2024 року Meta представила прототип окулярів доповненої реальності Orion і прискорила їхню розробку після захоплених відгуків перших тестувальників. Компактний дизайн Orion, легка рама та інноваційні дисплеї, що накладають 3D-контент на зображення реального світу, були сприйняті як прорив після багатьох невдалих гарнітур доповненої реальності, включно з Magic Leap від Google, і Hololens від Microsoft. Meta планує перетворити Orion на масовий споживчий продукт, хоча реліз, найімовірніше, відбудеться тільки через кілька років.
Зараз Meta перебуває на ранніх етапах експериментів. Окулярами Orion керують за допомогою нейроінтерфейсу, що зчитує сигнали від тіла і мозку власника. Компанія вивчає можливість використання кільця з маніпулятором для управління гарнітурою.
Однією з найбільших інновацій Orion є використання лінз з карбіду кремнію, який раніше мало використовувався в оптиці. Новий матеріал дає змогу створити більш велике і яскраве зображення. Однак висока вартість і відсутність великомасштабного виробництва таких лінз стають суттєвою перешкодою для перетворення Orion на доступний продукт для масового ринку.
Спроба створити окуляри доповненої реальності з адекватною продуктивністю і часом автономної роботи за прийнятною ціною поки що стикається з серйозними перешкодами, зокрема в плані організації повноцінного ланцюжка поставок.
Аналітики вважають, що пристрої доповненої реальності Meta зближують стратегію штучного інтелекту компанії зі змішаною реальністю і метавсесвітом, яку засновник компанії Марк Цукерберг (Mark Zuckerberg) анонсував кілька років тому.