Продажі гарнітури віртуальної реальності Apple Vision Pro виявилися нижчими за очікувані, а розробники не поспішають створювати додатки для пристрою. Виникло замкнене коло: користувачі не купують гарнітуру через малу кількість застосунків, а розробники не створюють застосунки через низькі продажі.
Нові застосунки для Vision Pro виходять все рідше і рідше, починаючи з моменту запуску пристрою. За повідомленням The Wall Street Journal, у вересні в Vision App Store було додано всього 10 нових застосунків, що значно менше порівняно з першими місяцями після старту. За даними аналітичної компанії Appfigures, на даний момент у магазині налічується близько 1770 застосунків, при цьому тільки 34 % з них були розроблені спеціально для цієї гарнітури. Решта - це адаптовані версії наявних продуктів Apple з додатковою функціональністю для Vision Pro.
За словами Бернара Непвю (Bertrand Nepveu), колишнього співробітника Apple та інвестора в Triptyq Capital, "це класична проблема курки та яйця". Він та інші розробники вважають, що Apple має фінансувати творців застосунків, щоб спонукати їх адаптувати наявні застосунки з інших гарнітур або розробляти нові. До речі, така практика вже застосовується іншими виробниками. Наприклад, Meta активно підтримує розробників і навіть купує деякі компанії. Цікаво, що Meta, яка є основним конкурентом Apple на ринку гарнітур, уже займає 74 % ринку за підсумками другого кварталу цього року. А у вересні представила нову гарнітуру Quest 3S, яка може привернути ще більше користувачів завдяки більш доступній ціні в $300.
Apple не розкриває дані про продажі Vision Pro, але аналітики відзначають, що вони виявилися нижчими за очікувані. Компанія скоротила поставки Vision Pro в перший рік із 700 тис. до 400 тис. одиниць, а в другій половині 2024 року продажі впали на 80 % порівняно з першим кварталом, за даними The Wall Street Journal.
Ціни на перепродаж Vision Pro також знизилися за останні кілька місяців. Середня ціна перепродажу базової версії Vision Pro склала $2494 у вересні, порівняно з $2710 у серпні на Swappa, майданчику для купівлі та продажу старих технологічних продуктів.
Варто зазначити, що, наприклад, для гарнітур віртуальної реальності Meta Quest найпопулярнішим типом додатків є ігри. Apple, навпаки, позиціонує Vision Pro як більш широкий пристрій для роботи, здоров'я і розваг. Замість того, щоб приділити увагу контролерам, необхідним для більшості ігор, Vision Pro використовує тільки відстеження рук і очей для взаємодії користувачів із програмним забезпеченням, що є перешкодою для створення ігор.
Тим часом, багато розробників чекають більш доступну модель Vision Pro, яка, як очікується, вийде наступного року. У цій моделі, імовірно, не буде функції EyeSight і її стартова ціна складе $2000. Нагадаємо, ціна поточної версії гарнітури становить $3500, що робить її не особливо привабливою для масового споживача і стримує продажі.