Колись безперечний лідер на ринку телевізорів преміум-класу з надвеликими екранами Samsung Electronics втрачає позиції під натиском китайських брендів, таких як TCL і Hisense, пише південнокорейський портал The Chosun Daily.
TCL, провідний китайський бренд телевізорів, уперше випередив Samsung на ринку телевізорів із діагоналлю від 80 дюймів у II кварталі 2024 року, зберігши, за даними аналітичної компанії Omdia від 19 грудня, лідерство в III кварталі з часткою ринку 23 %. Ще один китайський виробник електроніки Hisense впритул наблизився до Samsung на цьому ринку, скоротивши цьогоріч розрив у частці ринку з 11 в.п. до всього лише 1,65 в.п. Минулого року Hisense змістив з третього місця LG Electronics. Частка Samsung впала з 26 % у III кварталі минулого року до 19 % цього року.
У споживачів змінилося ставлення до випущених у Китаї телевізорів, які колись вважалися "дешевими і неякісними". Експерти сходяться на думці, що в сегменті телевізорів з рідкокристалічними панелями технологічний розрив між китайською та корейською продукцією практично не відчутний. Китайські компанії навіть отримали перевагу в деяких галузях, наприклад, почавши випуск телевізорів з надвеликими 100-дюймовими екранами і оснастивши моделі преміум-класу передовими процесорами з підтримкою штучного інтелекту (ШІ).
"Китайські виробники телевізорів використовували своє домінуюче становище в ланцюжку поставок РК-панелей для розробки надвеликих продуктів за конкурентоспроможними цінами, - зазначив представник Omdia. - Різниця в якості зображення ледь помітна неозброєним оком, тому недорогі китайські продукти стають дедалі популярнішими серед споживачів".
За даними дослідницької компанії DSCC, під час розпродажів у рамках "Чорної п'ятниці" минулого місяця 100-дюймовий телевізор Hisense пропонувався за $1599, а 98-дюймовий Mini LED телевізор TCL був доступний за ціною $2900, тоді як вартість 98-дюймового Mini LED телевізора Samsung становила $8997.
Разом з тим, виходячи з виручки частка Samsung на ринку преміальних телевізорів впала з 40 % у III кварталі минулого року до 31 % цього року, в той час як частка TCL зросла за той самий період з 9 до 18 %.
Експерти зазначають, що конкурувати з китайськими брендами в галузі телевізійного обладнання стає дедалі складніше. "З огляду на державні субсидії Китаю і низькі виробничі витрати, корейським компаніям практично неможливо знизити ціни до рівня китайських брендів", - повідомив інсайдер галузі.
Наразі галузь вивчає альтернативні джерела зростання доходів. На думку багатьох експертів, майбутнє за програмним забезпеченням, а не за обладнанням. Але і в цьому напрямку китайські бренди вже досягли успіху і швидко наздоганяють корейські компанії.